dimecres, 18 de maig del 2016

Per què la telefonia mòbil és tan interessant per a la investigació de mercats?





Avui en dia és cada vegada més habitual la influència dels telèfons mòbils en la fase d'obtenció de dades d'un procés d'investigació comercial. El nombre d'enquestes que es desenvolupen per telèfon mòbil van en un augment pronunciat. Segons un estudi de la companyia CATI relacionada en la metodologia de telefonia mòbil a la Investigació de Mercats, entre un 20% i un 30% de les enquestes on-line s'inicien des de dispositius mòbils.

De fet, en termes d'enquestes face-to-face i investigació qualitativa, un nombre elevat d'entrevistadors van equipats amb una tablet o telèfon mòbil en lloc del paper i bolígraf tradicional. Aquests fets demostren que el mòbil ja és present a la major part d'investigació tradicional
Algunes de les principals avantatges que té l'ús del telèfon mòbil en un procés d'obtenció de dades per a una investigació comercial poden ser els següents:


El fet que les persones tenen els seus telèfons amb si tot el temps, faciliten la investigació "en el moment", és a dir, just quan s'estigui realitzant la compra o allotjant a l'hotel objecte d'estudi.

Dispositius mòbils millors, smartphones i tablets cada vegada més fàcils d'usar, de major grandària i amb millors funcionalitats, que permeten recollir no només registres verbals (com en la investigació tradicional) sinó també fotografies o vídeos, que avui en dia es manifesten com una important forma d'expressió.


La possibilitat de recol•lecció passiva de dades, el registre d'informació sobre els participants sense que aquests hagin d'introduir la informació activament.


En definitiva, la investigació de mercats ha evolucionat de forma molt considerable en aquests darrers anys i ha hagut de adaptar-se al món de les TICS.










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada